Muziek in beeld met Last.fm

Last.fm, een soort verzamelplaats van de muziek die je luistert. En iets wat ik al een hele lange tijd. Ongemerkt eigenlijk, want hij ‘scrobblt’ de muziek die ik luister. Als ik via Spotify muziek aanzet, houdt Last.fm bij wat dat is. Zo krijg je wat inzicht in wat je vaak luistert en als je naar de site van Last.fm gaat geven ze ook suggesties om naar te luisteren.

Maar ja, dat laatste deed ik eigenlijk nooit. Tot ik ontdekte dat ze nu een leuk wekelijks overzicht geven van wat je de afgelopen week hebt geluisterd. Wat voor jou nieuwe ontdekkingen zijn en wat je vaak hebt geluisterd, zoals je hieronder ziet. Het album van Ed Sheeran zal de komende weken misschien vaker terug komen, die vind ik erg fijn om naar te luisteren.

fullsizeoutput_400

Maar ook leuk is het overzicht me de beluisterde muziekstromen. Deze gaat verder dan de laatste week, maar geeft een mooie weergave van het soort muziek dat ik luistert en hoe dat per week kan wisselen. De afgelopen week werd rock, afgewisseld met pop, classic rock, folk en indie. Terwijl ik 3 weken daarvoor een alternatieve fase had, of zoiets. 🙂

fullsizeoutput_401

Tja, ik luister dus van alles. Het is maar net hoe mijn stemming is of wat ik tegenkom. Er is ook zoveel mooie en leuke muziek. En er valt nog genoeg te ontdekken!

 

Geef een reactie

